arrow close icon-chevron-left icon-chevron-right icon-twitter icon-facebook icon-linkedin icon-zoom icon-trash icon-user icon-cart icon-search icon-chat

Even voorstellen: Antoon Kranenburg

Antoon is met recht het ‘geheugen’ van de afdeling Document te noemen. Met meer dan 35 dienstjaren kent hij veel relaties. Hij heeft de CMR en de sector zien veranderen en veel inhoudelijke en praktische kennis opgedaan. Kennis die hij graag deelt.
Antoon Kranenburg

Antoon vindt het meedenken met en adviseren van zijn relaties het mooiste van zijn werk. Zijn motto hierbij is: het is belangrijk dat wat je weet zo goed mogelijk overdraagt aan de klant!’ Dan blijven ze terugkomen. Antoon zelf staat nog tot 1 augustus klaar voor zijn klanten. Daarna gaat hij met pensioen. Het komende half jaar staat daarom ook in het teken van kennis overdragen aan zijn collega’s.

Adviseur afval- en grondtransport

Antoon: “Ik ben vooral gespecialiseerd in de wetgeving voor de transport van afval en het ‘Besluit melden’. Hierdoor ben ik thuis in deze regelgeving en ken ik de mogelijke valkuilen. Dit is mijn specialisme. Vanuit de afdeling document adviseer en help ik hoofdzakelijk klanten die de verschillende begeleidingsbrieven voor afval- en of grondtransport gebruiken.

Mijn klantcontact gaat daarom voornamelijk daarover. Ik adviseer welke begeleidingsbrieven klanten nodig hebben, praat ze bij over nieuwe regels en denk waar nodig met ze mee. Ik wijs ze er bijvoorbeeld op het belang van samenwerken met VIHB-erkende bedrijven. Want als je een fout op de documenten maakt, kan je dat flink in de problemen brengen en geld en tijd kosten. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten.”

Kennis delen en trainingen geven

Antoon: “Persoonlijke gesprekken zijn hiervoor belangrijk. Zo kom ik vaak meer te weten en kan ik goed adviseren. De klant weet dan zeker dat hij de juiste begeleidingsbrief gebruikt. Maar ik denk verder mee: bijvoorbeeld over de te gebruiken CMR en het correct invullen van de betreffende formulieren.”

“Soms ga ik nog naar klanten toe. Dit vind ik altijd leuk om te doen. Vaak ga ik samen met een andere collega, waarbij ik dan vanuit mijn eigen expertise aanhaak. Ook verzorgen we speciale trainingen online of op locatie. Daarin leg ik precies uit waarvoor welk document bedoeld is en hoe je het correct invult en beoordeelt. Dit doen we aan de hand van praktijkvoorbeelden. Zodat de deelnemers goed zien wat er fout kan gaan en wat de gevolgen daarvan zijn.” 

Lange klantrelaties

“Door mijn 35 dienstjaren ken ik veel relaties goed. Met verschillende klanten heb ik al 35 jaar contact. Samen hebben we de sector en de bedrijven zien veranderen. Zoals de opkomst van digitaal, en toch nog steeds het belang van de papieren CMR daarbij. Maar ook hoe ondanks deze veranderingen, veel bedrijven en sectoren toch ‘lekker zichzelf blijven’.”

Die persoonlijke en gewaardeerde contacten vind ik leuk en zijn belangrijk. Hierdoor leveren we de échte meerwaarde die zo belangrijk is voor ons en onze klanten. We kennen onze klanten gewoon goed en weten wat ze bezighoudt. Dat kenmerkt ook ons team, een groep gedreven collega’s die ervoor gaat. Ergens vind ik het jammer om straks met pensioen te gaan. Ik gun het mijn collega’s om ook 35 jaar in deze sector en voor ons bedrijf te mogen werken!”

Blog