arrow close icon-chevron-left icon-chevron-right icon-twitter icon-facebook icon-linkedin icon-zoom icon-trash icon-user icon-cart icon-search icon-chat
Image

Even voorstellen: Matthijs van Rooijen

Belt u voor een bestelling van een CMR of ander papieren vervoersdocument? Grote kans dat u dan Matthijs van Rooijen aan de lijn krijgt. Al ruim tien jaar staat hij met raad en daad onze trouwe klanten te woord. Een aanpak die gewaardeerd wordt, dat merkt hij iedere dag in het klantcontact.

 

Wat hij het leukste vindt aan zijn werk: vanuit kennis en service meedenken met positief-kritische klanten! Zodat ze de persoonlijke meerwaarde van Beurtvaartadres ontdekken.

In het bedrijf gegroeid

Matthijs: “Als 19-jarige jongen kwam ik toevallig bij Beurtvaartadres op de afdeling Document binnen. Via verschillende opleidingen en veel klantcontact kwam ik steeds meer te weten over de transportsector en alle facetten van de CMR.”

"In tien jaar tijd heb ik heel veel geleerd en mezelf verder ontwikkeld. Ook als persoon. Toen ik begon was ik verreweg de jongste op de afdeling. Veel van mijn collega’s uit die tijd zijn nu met pensioen. Van hen heb ik de waarden van ons bedrijf meegekregen: goede service verlenen, actief meedenken en een vertrouwde relatie opbouwen en onderhouden. Na tien jaar Beurtvaartadres merk ik ook dat ik trots ben op deze kernwaarden.”

Meedenken met klanten

“Bij Beurtvaartadres hebben we veel kennis over de CMR en de rest van de transportsector. Deze kennis delen we natuurlijk graag met onze klanten. Dat wordt gewaardeerd en is leuk om te doen. Het zijn altijd prettige gesprekken als je gevraagd en ongevraagd met klanten mag meedenken. Het doel: er samen sterker uitkomen.

“Sommige klanten ken ik al bijna tien jaar. Verder is het interessant om bij relaties langs te gaan. Bijvoorbeeld voor advies, het geven van een training of extra uitleg. Soms helpen we relaties ook bij het correct leren invullen van de vrachtbrief. Of kijken we naar een gepersonaliseerde versie, met logo en eigen tekst. Of passen we een brief iets aan, zodat het aan de specifieke wensen van de klant voldoet.”

Digitale oplossingen koppelen aan papier

“Toen ik tien jaar geleden begon, was van digitalisering in de transport nog niet echt sprake. Nu komt die goed op gang. Als ik met relaties spreek, vind ik het ook leuk om hierover te praten. Binnen Beurtvaartadres hebben we verschillende digitale oplossingen die het leven van een transportonderneming een stuk makkelijker maken.

“Een daarvan is Webdoc. Een handige softwareapplicatie waarmee je elk soort (transport)document, zoals de CMR en binnenlandse vrachtbrief, digitaal opmaakt. Je hoeft het dan alleen nog maar te printen. Ideaal voor klanten die nog even wachten met een volledige digitalisering met TransFollow, maar wel alvast een eerste stap willen zetten. Deze manier van meedenken past goed bij ons bedrijf, echte service leveren vanuit kennis en innovatie."

Waardering voelen

“Het leukste van mijn werk is om er écht te zijn voor onze klanten. Hen te helpen bij hun uitdagingen en ervoor te zorgen dat bestellingen en leveringen goed en op tijd aankomen. Rond de kerst word ik regelmatig opgebeld of krijg ik een persoonlijk mailtje waaruit waardering blijkt voor deze manier van werken. Dat is leuk en geeft een goed gevoel. Dat goede gevoel blijf ik graag delen!”

Blog