arrow close icon-chevron-left icon-chevron-right icon-twitter icon-facebook icon-linkedin icon-zoom icon-trash icon-user icon-cart icon-search icon-chat

Welke documenten moet ik meesturen bij aanvraag certificaten?

Voor het aanvragen van certificaten of het laten legaliseren/ certificeren van uw documenten, hebben wij verschillende documenten nodig. Afhankelijk van uw rol (fabrikant, handelaar, handelsgoed) moet u de volgende formulieren mee te sturen.

De downloads van de mee te sturen documenten vindt u onderaan de pagina.

Certificaten van Oorsprong

  • Fabrikant: fabrikantenverklaring/ productieproces eventueel aangevuld met in-/ verkoopfacturen.
     
  • Handelaar of handelsgoed: bij inkoop van een in de EU gevestigde leverancier kan worden volstaan met een leveranciersverklaring kvk van niet-preferentiële oorsprong eventueel aangevuld met in-/ verkoopfacturen.
     
  • Handelaar of handelsgoed: bij inkoop van een buiten de EU gevestigde leverancier kan een Certificaat van Oorsprong als bewijs dienen. Zogenoemde tegencertificaat ook weer eventueel aangevuld met in-/ verkoopfacturen.

EUR.1/ EUR-MED documenten

  • Fabrikant: is afhankelijk van de oorsprongseis van het bestemmingsland. Zorg voor een juiste indeling van het product. Oorsprongseis is meestal een combinatie van tariefpost en oorsprongscriterium.
     
  • Handelaar of handelsgoed: een leveranciersverklaring van preferentiële oorsprong (2015/2447) aangevuld met in- en verkoopfactuur.

Legalisatie

  • Hiermee bevestigt de KvK dat het document is ondertekend door iemand binnen het bedrijf die het document ook mag tekenen. Dit moet dus bekend zijn bij de KvK.

Certificeren

  • Het bekrachtigen van bepaalde delen in de tekst (bijv. prijzen). Vaak tegenverklaring overhandigen waarin u garant staat voor de juistheid.

Op de website van de Kamer van Koophandel vindt u voorbeelden van een kvk leveranciersverklaring. Klik hier.