arrow close icon-chevron-left icon-chevron-right icon-twitter icon-facebook icon-linkedin icon-zoom icon-trash icon-user icon-cart icon-search icon-chat

Wachten of al instappen: wat is het juiste moment voor de e-CMR?

De digitale vrachtbrief en de e-CMR zijn gearriveerde begrippen in de transport en logistiek. Verschillende transporteurs en vervoerders plukken al de vruchten van de digitalisering van hun papierstromen. Bijna iedereen in onze sector is zich ondertussen bewust van de ‘digitale stap vooruit’.

De grote vraag is: wanneer is hét beste moment om in te stappen? Deze vraag speelt nu bij veel organisaties. Ik krijg het gevoel dat koudwatervrees en het terughoudende karakter van onze sector, de digitale vooruitgang soms nog tegenhouden. Stop met het ‘rondkijkgedrag’ en kom in actie!

Waarom de e-CMR?

Een beter antwoord is: waarom niet? De e-CMR wordt dagelijks door steeds meer partijen gebruikt. Hij is inmiddels inzetbaar in 23 landen en wordt maandelijks uitgebreid met extra functionaliteiten. De grootste reden om nu over te stappen? U pakt dan de kans om efficiënter te werken en zo een voorsprong te houden op uw concullega’s.

Verder wordt de kans steeds groter dat de keuze voor u elders in de keten wordt gemaakt. En dat u op een moment, welk misschien helemaal niet past, ineens ‘moet’ starten. Zorg ervoor dat u dit moment voor bent en ga het gesprek aan om met TransFollow en de digitale vrachtbrief te starten.

Blijf scherp

Zoals al eerder aangestipt, er kunnen partijen in uw keten besluiten het gebruik van de digitale vrachtbrief ‘af te dwingen’. U wordt dan misschien voor het blok gezet om u direct aan te sluiten bij een ‘digitaal-vrachtbrief-project’. Terwijl het qua timing misschien helemaal niet past.

Verder staat het ‘rijden met papier’ haaks op verschillende milieuvriendelijke initiatieven vanuit de sector. Er gaan immers steeds meer stemmen op om papierloos te gaan rijden. Het is niet langer een oplossing voor de toekomst, maar echt van ‘heden ten dage’ en misschien zelfs al van het verleden.

Het is toch leuk om als bedrijf uw vooruitgang aan uw partners te tonen. Een mooi voorbeeld hiervan is Fleetpoint. Zij pakken met twee handen de gelegenheid aan en zijn gestart met de e-CMR. Papierloos rijden en CO2-reductie zijn hierbij belangrijke milieuoverwegingen. Ze hebben er ook veel positieve publiciteit mee gekregen en dat straalt af op het hele bedrijf!

Weg met de koudwatervrees

Overtuigd? Maak dan een gedegen plan voor de uitrol van de digitale vrachtbrief en TransFollow. Het klinkt voor de hand liggend: maar op basis van een goed plan kun je vaak, na oplevering van alle technische benodigdheden, snel doorpakken en opschalen in het gebruik. Dat is toch wat de meeste bedrijven uiteindelijk willen.

Ga het gesprek aan en vertel ons de redenen van uw koudwatervrees. Wij staan voor een eerlijke en directe benadering. We helpen graag bij het wegenemen van de twijfel of leggen uit waarom uw twijfel ongegrond is. Want een goed gesprek is dé basis voor een vruchtbare samenwerking om uw uitdagingen te slechten!