Juridisch juist Goede service De beste kwaliteit Compleet assortiment


“95% van de vragen die we krijgen, worden vervolgens ook door ons opgelost.”

Heeft u wel eens naar ons gebeld met vragen over de im- en export van uw goederen? Dan is de kans groot dat u John Jochems van onze im- en export Servicedesk wel eens aan de lijn heeft gehad! Al sinds 2008 is hij voor Beurtvaartadres werkzaam en helpt hij als douane expert dagelijks vele organisaties bij diverse vraagstukken over im- en export. 

Groei afdeling im-en export door de jaren heen

Ruim 14 jaar geleden is John bij Beurtvaartadres begonnen binnen de afdeling im- en export. Destijds zag deze afdeling er nog heel anders uit. Zo bestond het team im- en export uit 3 medewerkers, waarvan er 2 in de binnendienst werkzaam waren. Inmiddels is deze afdeling uitgegroeid naar een volwaardig team die onze klanten volledig ondersteunen en adviseren bij het aangifteproces. Zo bestond er in het begin nog geen helpdesk en zijn er door de jaren heen extra diensten bij gekomen. “Dit geeft aan dat we door de jaren flink zijn gegroeid en dat we blijven groeien. Zo zijn we 3 á 4 jaar geleden ook begonnen met de ondersteuning bij het aanvragen van KVK certificaten.“, aldus John Jochems. 

Van vragen over DMS tot advies en ondersteuning bij douaneaangiften

Wat werkzaamheden betreft ziet iedere werkdag er weer anders uit. Zo ondersteunt John samen met zijn collega’s van de Servicedesk organisaties van A t/m Z bij het aanmaken van aangiftes, het aanvragen van vergunningen en bij het installeren en de uitleg van de douanesoftware. Ook biedt hij samen met zijn team extra ondersteuning bij de installatie van het softwarepakket en helpen zij organisaties bij de eerste keer dat zij een douaneaangifte doen. “Wij ondersteunen onze klanten in verschillende facetten tijdens het douaneproces. De waardering die wij ervaren op het moment dat wij klanten helpen die zijn vastgelopen in het douaneproces geeft ons enorm veel energie en een goed gevoel.” vervolgt John. 

Ook behandelt John dagelijks veel verschillende vragen:

“Vragen die ik krijg op een dag zijn heel variërend. Zo gaat het vaak over douane inhoudelijke zaken. Denk hierbij aan vragen over DMS, maar ook aan ondersteuning en advies bij het opstellen van douaneaangiften en KVK exportdocumenten. 95% van de vragen die we krijgen, worden vervolgens ook door ons opgelost. Ook hebben we een goede wisselwerking tussen Beurtvaartadres en de Douane, waardoor we snel contact kunnen leggen. Dit zorgt ervoor dat we onderling snel kunnen schakelen. Hierdoor lopen onze klanten geen onnodige vertraging op.“

John Jochems • Im -en Export servicedesk

Im- en export trainingen op maat

Buiten de Douane Servicedesk van Beurtvaartadres is John Jochems ook een veel gezien gezicht bij beurzen en evenementen. Zo is hij al een flink aantal keer meegegaan naar evenementen als ICT en Logistiek, het Douanecongres en de Dag van de Declarant. Maar ook bij im-en export trainingen van Beurtvaartadres kunt u John Jochems tegenkomen. 

Deze trainingen op locatie zijn volledig afgestemd op de wensen van de klant. Het doel van onze trainingen is dan ook om problemen waar een organisatie tegen aanloopt te tackelen. Deze problemen behandelen we in de training. Uiteindelijk gaan we pas weg als het voor de klant helemaal duidelijk is, zodat we zeker weten dat we goed maatwerk hebben geleverd.”, vertelt John. 

Ooit is hij als invaller begonnen, maar inmiddels geeft hij zo goed als alle im-en export trainingen binnen Beurtvaartadres.

“Mijn eerste training was bij Sulzer Turbo uit het Limburgse Lomm. Als invaller voor een andere collega had ik destijds een training gegeven. Men was na afloop dolenthousiast, wat mij natuurlijk ook een goede motivatie gaf om hiermee door te gaan.”. 

Vraag over im- en export?

John Jochems
Im -en Export Servicedesk

Tel 088-55 22 152 E-mail Stuur een mail 

Deel deze post
Labels
Archief


Kun je ook zelf een elektronische vrachtbrief maken?